پیج آتوریتی (Page Authority) چیست؟
دسته‌ها : گرافیک, وکتور سه شنبه, بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ admin دیدگاه ها3

ap

در طراحی سایت پیج آتوریتی یک الگوریتم برای سنجش سایت و وبلاگ شما می باشد که میزان قدرت و یا اعتبار صفحه شما را به نمایش میگذارد و الگوریتم  محاسبه کننده آن را سایت موز دات کام تعیین کرده است .

PAنمادی است از Page Authority یا پیج آتوریتی است که در مقالات طراحی سایت از این نماد استفاده می شود .
همانطور که اکثر شما عزیزان میدانید پروسه اپدیت شدن پیج رنک گوگل بسیار زمان بر است و شما نمیتوانید برای مثال یک ماه صبر کند تا ببیند جایگاه وب سایت شما در کجا می باشد و برای بهبودش باید چه کارهایی انجام دهید یا بطور کلی اقداماتی که انجام داده اید صحیح است یا نه . Authority براساس داده‌هایی از Mozscape ایندکس و از داده‌هایی مثل تعداد بک لینک ،MozRank ، MozTrust و ده‌ها فاکتور دیگر تعیین می‌شود.این فاکتور یک مدل ماشینی برای فهمیدن و پیش بینی و یا یافتن الگوریتمی که بهترین ارتباط را با رتبه بندی هزاران نتایج جستجو دارد استفاده می‌شود.با این تفاسیر به نظر پیج آتوریتی میتواند با بروزرسانی های متوالی خود کمک بهتری به شما جهت ارزیابی سایت خود یا سایتی که میخواهید برای لینک گیری استفاده کنید باشد

پیج آتوریتی یک معیار است که وب سایت ها را از ۱ تا ۱۰۰ امتیاز بندی میکند وهر چه این عدد به ۱۰۰ نزدیکتر باشد از جایگاه بهتری بر خوردار خواهید بود.

در قدرت صفحه چندین فاکتور بهینه سازی سایت و بازاریابی آنلاین از سراسر وب گنجانده شده است.
شما برای محاسبه مقدار قدرت صفحه از سایت Open Site Explorer و moonsy.comیا از نوار ابزار رایگان MozBar می توانید استفاده کنید.کمپانی موز همه فاکتورهای سنجش قدرت آنالیزهای خود را در ابزاری به نام Mozscape API گنجانده است.

پیج آتوریتی چیست؟
پیج آتوریتی معیاری است که قدرت یک دامنه، یک صفحه و زیر دامنه ها در موتورهای جستجو را مشخص می کند. سایت moz.com بر اساس فاکتورهای متعددی (مانند بک لینک، کیفیت بک لینک ها، تعداد ایندکس های مفید، میزان اشتراک در شبکه های اجتماعی معتبر و…) عدد پیج آتوریتی را تعیین می کند.

عدد مناسب برای پیج آتوریتی و دومین آتوریتی چقدر است؟
پیج آتوریتی و دومین آتوریتی از عدد ۱۰۰ مشخص می شود. (مانند ۲۳٫۴۵) مسلماً هر چه عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، نشان دهنده قدرت بیشتر دامنه و صفحه در موتورهای جستجو است. برای افرادی که به پیج رنک عادت کرده اند، شاید بتوان گفت که با تقسیم عدد پیج آتوریتی و دومین آتوریتی بر ۱۰ بتوان معادل پیج رنک آن را بدست آورد. (مثلاً پیج آتوریتی ۲۳٫۴۵ شاید معادل پیج رنک ۲ گوگل باشد)

مهم: گوگل به صورت رسمی هیچگاه اتوریتی سایت Moz رو تایید نکرده و به نظر می رسد الگوریتم فعلی اتوریتی اشکالاتی دارد. برای مثال وبلاگ هایی که از سیستم های وبلاگدهی باسابقه استفاده می کنند به راحتی و به سرعت اتوریتی بالای ۳۰ کسب می کنند (به دلیل بالا بودن اتوریتی دامنه اصلی وبلاگدهی)، در حالیکه ممکن است موتورهای جستجو چنین رنکی برای آنها قائل نباشند. اما همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، در فقدان پیج رنک گوگل، فعلاً توانسته تا حدودی جای پیج رنک را بگیرد. این درحالیست که برخی سئوکاران تاکید دارند که آتوریتی بیشتر جنبه تجاری دارد تا فنی و برای فروش بک لینک و نشان دادن ارزش دامنه به مشتری می تواند کاربرد داشته باشد.

منظور از PA و DA چست؟
PA همان Page Authority یا پیج آتوریتی است و DA نیز همان Domain Authority یا دومین آتوریتی است.

موز رنک Moz Rank چیست؟
موز رنک توسط سایت seomoz ارائه می شود و تقریباً شبیه پیج رنک است و قدرت سئوی یک سایت را نمایش می دهد. موز رنک عددی بین ۰٫۰۰ تا ۹٫۹۹ می باشد. (یعنی همانند پیج رنک، ماکزیمم مقدار آن ۱۰ می باشد)

توجه شود که پیج آتوریتی و دومین آتوریتی نسبت به www حساس است و نتایج با www و بدون www متفاوت خواهد بود.

از کجا باید پیج آتوریتی و دومین آتوریتی را پیدا کرد؟
مرجع اصلی تعیین پیج آتوریتی و دومین آتوریتی آدرس زیر است:
https://moz.com/researchtools/ose

اگر شما قصد راه اندازی ابزار چک کردن پیج آتوریتی را دارید می توانید از API سایت moz.com استفاده کنید که توضیحات آن در لینک زیر داده شده است:
https://moz.com/help/guides/moz-api
اگر برای تهیه اسکریپت چک کردن پیج آتوریتی مشکل دارید، در بخش نظرات اعلام کنید تا راهنمایی شوید. سایت نشاندهنده اتوریتی

روش های افزایش آتوریتی ( پیج اتوریتی و دومین اتوریتی ) :
۱- افزایش ایندکس های مفید سایت (صفحات تگ ها و دسته بندی ها در صورتیکه فاقد محتوای کافی باشد جزء ایندکس های مفید محسوب نمی شوند)
۲- افزایش تعداد لینک های داخلی سایت (در متن پست ها به صفحات داخلی خود لینک دهید. بهتر است این کار به صورت دستی انجام شده و از پلاگین استفاده نشود)
۳- افزایش بک لینک های مفید (هم Root Domain و هم Total Links )
۴- افزایش کیفیت بک لینک ها (گرفتن بک لینک از سایتهای معتبر و با قدرت نفوذ دامنه بالا)
۵- بهبود سئو سایت.
۶- افزایش کیفیت محتوا.
۷- میزان و سرعت به روزرسانی سایت.
۸- افزایش تعداد اشتراک لینک های سایت در شبکه های اجتماعی معتبر (گرفتن بک لینک از شبکه های اجتماعی معتبر)
البته فاکتورهای ذکر شده برای افزایش اتوریتی صددرصدی نبوده و مرتب در حال تغییر است. قبلاً گفته می شد که فاکتور اصلی در افزایش اتوریتی ، تعداد بک لینک از دامنه های مختلف است ولی اکنون به نظر می رسد اهمیت این فاکتور کمی کاهش پیدا کرده و تعداد ایندکس های مفید و لینک دهی داخل مطالب اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

امیر رضائی وبسایت


عاشق طراحی وب و گرافیک هستم بیشتر اوقاتم در روز رو پای کامپیوتر به کد نویسی و طراحی سایت و تولید محتوا برای این سایت می کنم.وردپرس رو خیلی دوست دارم چندین بار هم سعی کردم با مدیریت های دیگه هم کار کنم ولی باز هم وردپرس رو ترجیح دادم.

مطالب مشابه با این موضوع

بالا رفتن